Tuesday, February 12, 2008

Polen: Gdansk 10 februari

Bezoekje aan Gdansk met als gids één van de neefjes van Bronek. Uitstekend! Heel veel gebouwen ontworpen door Vlaamse architecten, waardoor ik mij meteen thuis voelde. We hebben ook een bezoekje gebracht aan het ambermuseum, veel kitsch, maar ook hele mooie dingen, deze bevond zich in de oude legertoren. Waar ik zelf in een documentaire een architect tegenkwam Antoni van Obberghen, familie?
's Avonds zijn we op de langste pier in hout gaan wandelen en zagen zwanen op de hele stille zee.
Uitgewaaid door de wind aten we enkele visspecialiteiten in een restaurantje met uitzicht op zee.






2 comments:

witar said...

die huizekes, das precies mechelen :-) die ziet ge hier ook..

en dieje architect; da zal ik eens opzoeken (stond daar een jaar bij)

ge bent mij weer jaloers aant maken me al uw uitstapkes... en ikke ma werken en lesgeven :-)

daaaag

ikke wederom

Hanne Van obberghen said...

Kheb dan ook geschreven dat het van Vlaamse architecten is hé.

Het jaartal van die architect weet ik niet. Maar zou interessant zijn om te weten of het familie is. Zoek maar op!

zoenen
moi