Monday, September 15, 2008

13 september 2008

Vandaag laatste dag in Lillehammer. Wat is die tijd snel gevlogen. Deze morgen brengt mijn couch nog een laatste bezoekje. Dan eet ik vlug wat heerlijke Vlaamse Klackaerts. En ga ik naar het verjaardagsfeestje van een bedrijfje dat behangpapier weeft in riet, Biritapet genaamd (www.biritapet.no). Fantastisch magisch! Ik ging met collega’s van het werk. Het bedrijf is gelegen in het midden van de natuur op een heuvel met prachtig uitzicht. Een hoornblazer verwelkomt ons, zodat we weten waar we naartoe moeten. Een receptie buiten, weer prachtig zonnig weer. Wat speeches waar ik geen snars van snap. Wat rondgeneus in het bedrijf, weet ik eindelijk hoe ze zo snel mogelijk drie meter breed weven met stokjes van minder dan een meter. Ze doen een meter per uur, half met de hand half machinaal. Tot slot nog een live pianoconcert met liedjes van A-ha.

Dan thuis gekomen, weer vlug wat eten en vertrekken naar Häakonshall. Waar ik Maureen ontmoet. Samen gaan we naar een internationale skijump wedstrijd gaan kijken. Ze beginnen met de vrouwen, dan deden we een wandeling in de bossen en dan moest Maureen naar huis, en blijf ik nog effe kijken voor de mannen, die heel wat verder springen dan de vrouwen en wat het veel indrukwekkender maakt. Maar ik kan de wedstrijd helaas niet uitzien, want ik heb nog vanalles te doen voor mijn trip naar Polen van de volgende dag.

DSCN8363 DSCN8369 DSCN8380 DSCN8405 DSCN8409 DSCN8411 DSCN8415 DSCN8439

1 comment:

witar said...

die postkaart op het einde is goe gevonden... nu ben ik eindelijk bij, en ik ga proberen om terug te volge! doe da goe in polen en geniet ervan


groetjes